Min Entreprenörsresa med Gate 17

Share
Starten av Gate 17
Min resa började med ett besök på min pappas tidigare företag, Treativ, där jag tillsammans med ägaren Louise och designern Joel diskuterade min affärsidé. Målet var att skapa en logotyp och en grafisk profil som speglar Gate 17 som klassiskt och exklusivt, men ändå modernt.
Utveckling av varumärket
Efter flera möten med Treativ presenterades en grafisk profil som överträffade mina förväntningar. Vi beslutade att erbjuda två skjortmodeller: Regular och Slim. För att förbereda för produktfotografering kontaktade jag Nilörn i Borås för att ta fram nacketiketter.
Utmaningar med UF-regler
När UF-året startade stötte jag på utmaningar gällande finansiering, då det finns begränsningar för hur mycket kapital man får investera. Lösningen blev att vid varje beställning köpte jag en skjorta från leverantören.
Byggandet av en online-närvaro
Jag skapade Facebook- och Instagram-konton för Gate 17. På Instagram blev användarnamnet Gate17.shirts. Dessutom började jag skissa på hur hemsidan skulle se ut och registrerade mitt UF-företag.
Produktutveckling och leverans
Efter att ha mottagit och godkänt nacketiketterna från Nilörn beställde jag 300 stycken. I november anlände de första 99 skjortorna. Jag levererade några till fotografen Daniel för produktfotografering och började planera marknadsföringen.
Marknadsföring och rådgivning
Jag fick värdefulla insikter från mina rådgivare, Alfred Appelros och Viktor Frisk, om marknadsföring och sociala medier. Vi fokuserade på att etablera Gate 17 lokalt innan vi expanderade till andra områden.
Lansering och försäljning
I januari 2025 lanserades hemsidan, och den första beställningen kom kort därefter. Inom en vecka hade jag sålt tre skjortor, två i Varberg och en i Stockholm.
Denna resa har varit fylld av lärdomar, utmaningar och framgångar. Jag ser fram emot att fortsätta utveckla Gate 17 och dela fler erfarenheter längs vägen. Jag är upptäcksresande i skjortor.